Tuesday, November 24, 2009

Utusan Malaysia 24/11/2009

Banjir di Kelantan, Perak makin pulih

24/11/2009 7:46pm

KUALA LUMPUR 24 Nov. — Banjir di Kelantan dilapor semakin pulih dengan bilangan mangsa yang dipindahkan menurun kepada 3,652, berbanding 3,787 orang pada sebelah pagi manakala di Perak, 309 orang dibenar pulang ke rumah masing-masing.

Bagaimanapun keadaan di Terengganu dan Pahang tidak menunjukkan perubahan.

Di KELANTAN, sebanyak 948 keluarga masih berada di pusat pemindahan iaitu 1,957 orang di Pasir Mas, 668 orang di Tumpat, diikuti jajahan Kuala Krai (572 orang), Tanah Merah (272 orang), Kota Bharu (121 orang) dan Machang (62 orang).

Sehingga petang ini, paras air Sungai Golok dan Sungai Kelantan masih melebihi paras bahaya manakala Sungai Galas berada di paras berjaga-jaga dan Sungai Lebir serta Sungai Kelantan di Tangga Krai pada paras amaran.

Dua belas jalan di lima jajahan masih ditutup kepada semua kenderaan, antaranya di jalan Kota Bharu-Pantai Cahaya Bulan kilometer empat, Jalan Rantau Panjang-Panglima Bayu di Pasir Mas, Jalan Tanah Merah-Kusial di Tanah Merah, Jalan Pohon Tanjung-Pasir Pekan di Tumpat dan di Machang iaitu Jalan Machang-Pangkal Meleret-Wakaf Bata.

Di PERAK, Ketua Polis Daerah Kerian, Supt Mat Fauzi Nayan berkata, seramai 309 orang dibenar pulang ke rumah hari ini.

Hanya tinggal tiga pusat pemindahan yang menempatkan mangsa banjir berkenaan manakala sebuah pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Tamil Simpang Lima ditutup tengah hari ini. - Bernama


"Kito Anok Kusia"
Anak Kusial, Perantau Kusial, ISVKB,ISPKB,Sri Guillemard & PKB

2 comments:

Abam Kie said...

Salam ziarah. Blog anda sgt menarik. Jemputlah dtg ke blog saya pula. Jom kita saling jadi follower? Buat MOU, OK? Thanks.

Cikgu Zuki SMK DMPR 2

(zukidin.blogspot.com)

Anonymous said...

W/salam, Terima kasih. Insya'Allah.

 

Free shoutbox @ ShoutMix