Gambar koleksi 5: Assalamualaikum, Cikgu
Terima kasih, Cikgu....sempena hari Guru yang jatuh pada 16/05/2009 yang bertemakan GURU PEMBINA NEGARA BANGSA, kami semua mengucapkan sekali lagi "TERIMA KASIH, CIKGU".Kerana didikan cikgulah,ada diantara kami menjadi negarawan,usahawan,pegawai kerajaan(gomen),profesor,lawyer,doktor,saintis,jurutera,perekacipta dan berbagai jawatan..Insya'Allah kami akan ingat sehingga keakhir hayat kami jasa cikgu kepada kami...
Dan kepada ibu-ibu belum terlambat lagi untuk kami anak2mu mengucapkan SELAMAT HARI IBU..kami sayang ibu..kaulah ratu hati kami.. kerana ibu yang mengandungkan kami selama 9 bulan, dan membesarkan kami tanpa penat dan lelah, menghantar kami kesekolah sehinggalah kami dewasa dan kerja...Dan kini kami nak balas jasa ibu dan ayah tapi...tapi....tak mencukupi dengan nilai wang ringgit..kerana jasa kedua ibubapa kita tak dapat kita nilai...Dan oleh itu kami AMAT SAYANG IBU dan AYAH..
Mmano ni?? mace rajin tengok tepat nii..??
Ya sangat...skoloh kito dulu...Sekolah Kebangsaan Tebing Tinggi..ni lah tepat ngajar cikgu Latif tinggi,cikgu latif pendek, mulloh cikgu mat misai, mulloh cikgu husin,mulloh cikgu ya,cikgu mat serok,cikgu semail panas,cikgu mat ombok, cikgu aziz, cikgu suhaimi dan cikgu2 yg xingat namo2...
Skoloh nilah telah melahirkan Pegawai Kerajaan,Profesor,Doktor,Pegawai Polis,Usahawan,Jurutera dan berbagai lagi jawate hok dari atas sapa ko bowohh..
Kanten skoloh..mace2 ado nasi lemok,nasi blauk,nasi kerabu..,karipap..air sirap muroh jah dulu..klu bowok samah tu boleh make mace2 doh tuu..
Skolah...SKTT
sayu bilo tengok skoloh, raso nok patoh kelik ko umur 8 tahun semula...nok skoloh balik...nok dengar semula...
"Semua bangun..."."Selamat pagi, cikgu.."."pagii" "duduk murid-murid"..Sekarang kito mulo belajar....A......B......C.."..haaahhaaa..emosilah puloknyer..berair mato...teringat kenange2 dulu maso skoloh..Oklah,sekali lagi kito pakat2 ucapkan "SELAMAT HARI GURU" kepado pendidik2 diseluruh Malaysia..
Anak Kusial, Perantau Kusial, ISVKB,ISPKB & Sri Guillemard
No comments:
Post a Comment