Tuesday, December 02, 2008

Utusan Malaysia 2/12/2008

Amaran hujan di Terengganu, Kelantan, Pahang

02/12/2008 6:05pm

KUALA LUMPUR 2 Dis. — Jabatan Meteorologi hari ini mengeluarkan “nasihat peringkat kuning” mengenai hujan sederhana kadangkala lebat yang dijangka berlaku di beberapa kawasan sekitar Kelantan, Terengganu dan Pahang.

“Keadaan ini mungkin menyebabkan banjir di sekitar tebing sungai dan kawasan kawasan rendah,” menurutnya dalam satu kenyataan.

Menurutnya ia dijangka berlaku dari 4 Disember, Khamis, pada sebelah malam, sehingga 8 Disember, Isnin.

Kawasan-kawasan yang terlibat adalah daerah Tumpat, Kota Baharu, Bachok, Pasir Puteh, Pasir Mas, Tanah Merah, Machang, Jeli dan Kuala Krai di Kelantan.

Di Terengganu pula termasuk daerah Besut, Setiu, Kuala Terengganu, Marang, Hulu Terengganu, Dungun dan Kemaman, di Pahang membabitkan daerah Jerantut, Kuantan, Maran, Bera, Rompin dan Pekan.

Sementara itu dalam satu lagi kenyataan jabatan itu berkata ribut petir, hujan lebat beserta angin kencang di Pahang (daerah Kuantan dan Pekan), Selatan Terengganu, Sabah (bahagian Kudat, Pantai Barat, Sandakan dan Tawau) serta Sarawak (Kuching, Sri Aman, Sarikei, Limbang, Miri, Bintulu dan Sibu) dijangka berterusan sehingga malam ini.

— BERNAMA


"Kito Anok Kusia"
Anak Kusial, Perantau Kusial, ISVKB,ISPKB & Sri Guillemard

No comments:

 

Free shoutbox @ ShoutMix