Wednesday, December 03, 2008

Utusan Malaysia 3/12/2008

Keadaan banjir di Kelantan semakin pulih, pusat pemindahan di Tanah Merah, Kuala Krai ditutup

03/12/2008 11:55am

KOTA BAHARU 3 Dis. — Keadaan banjir di Kelantan semakin pulih walaupun bilangan mangsa yang dipindahkan ke pusat pemindahan meningkatkan kepada 1,747 pagi daripada 1,623 semalam.

Jurucakap Pusat Kawalan Operasi Bencana Banjir Kelantan berkata walaupun jumlah itu meningkat bertambah, pusat pemindahan di Tanah Merah dan Kuala Krai telah ditutup sepenuhnya mulai pagi ini.

“Hanya kawasan berdekatan di Sungai Golok di Rantau Panjang yang masih mempunyai jumlah mangsa banjir yang tinggi kerana paras sungai kekal di atas paras bahaya iaitu 10 meter,” katanya ketika dihubungi di sini.

Sehingga 10.30 pagi ini, seramai 1,077 mangsa masih berada di pusat pemindahan Pasir Mas, 646 di Tumpat dan 24 di Kota Baharu.

Di Pasir Mas, jalan-jalan yang ditutup kepada semua kenderaan ialah Jalan Banggol Kulim di km 23, Jalan Panglima, Jalan Pengkalan Rakit, Jalan Pasir-Mas Golok dan Jalan Rantau Panjang-Panglima Bayu di km 26, manakala jalan yang ditutup kepada kenderaan ringan adalah Jalan Pohon Tanjung-Meranti di km 10 dan Jalan Rantau Panjang-Panglima Bayu di Kampung Kajang dan Kampung Rahmat.

Di Tumpat, Jalan Kampung Jambu di km 6.5 ditutup kepada semua kenderaan. - Bernama


"Kito Anok Kusia"
Anak Kusial, Perantau Kusial, ISVKB,ISPKB & Sri Guillemard

No comments:

 

Free shoutbox @ ShoutMix