Thursday, January 29, 2009

Sinar Harian 29/01/2009

Kelab Sukan KRT Kusial Baru rai hari terakhir Muharam

TANAH MERAH - Kelab Sukan KRT Perumahan Kusial Baru meraikan hari terakhir Muharam dengan memasak lima kawah bubur asyura semalam.

Pengerusinya, Rozi Safaai berkata, seramai 40 orang peserta klinik bola sepak terdiri daripada remaja berusia bawah 16 tahun dan 40 pemain skuad senior pasukan itu bersama penghuni perumahan memasak bubur tersebut.

Biarpun hujan lebat dan langit mendung, namun semangat gotong-royong dan kerjasama yang ditunjukkan penghuni setempat tetap kukuh.

“Saya bangga dengan kerjasama yang ditunjukkan seluruh warga perumahan. Jalinan jitu ini ternyata memberikan moral kepada kami, bukan sahaja dalam sukan malah perkara lain,” katanya pada sinar Harian.

Menurut Rozi, setiap kali perlawanan bola sepak diadakan, seluruh penghuni perumahan terus memberikan sokongan kepada pasukannya.

Justeru bagi mengenang jasa sokongan mereka, bubur asyura dibagi-bagi kepada penghuni tersebut.

“Saya harap sokongan daripada penghuni perumahan tidak berbelah bagi kepada kami. Kejayaan kami kejayaan bersama. Hasil sokongan itu, pasukan bola sepak kami antara pasukan terkuat Tanah Merah,” katanya.

Sementara itu kemeriahan bubur asyura KRT tersebut bertuah dengan kehadiran bekas Ahli Parlimen Tanah Merah, Datuk Ir. Shaari Hassan.

Pada majlis itu Shaari berkata, beliau bangga melihat kesepaduan masyarakat perumahan yang masih mengamalkan sikap tolong menolong antara satu sama lain dalam usaha melahirkan masyarakat yang caknakan perpaduan.

“Inilah budaya yang mesti dikekalkan dalam masyarakat. Sifat dan sikap caknakan perpaduan ternyata akan jadikan masyarakat itu harmoni dan kukuh,” katanya pada Sinar Harian.

Shaari (kiri) bersama Rozi dan pemain pasukan KRT Perumahan Kusial Baru memasak bubur asyura.
"Kito Anok Kusia"
Anak Kusial, Perantau Kusial, ISVKB,ISPKB & Sri Guillemard

No comments:

 

Free shoutbox @ ShoutMix