Wednesday, January 14, 2009

Utusan Malaysia 14/01/2009

Lelaki mati lemas, remaja hilang

KOTA BHARU 13 Jan. - Seorang lelaki mati lemas manakala seorang lagi remaja hilang apabila masing-masing terjatuh dari jambatan dalam kejadian berasingan di Machang dan Tanah Merah semalam.

Dalam kejadian pertama, mayat mangsa, Fun Kok Sou, 31, ditemui terapung oleh penduduk kampung di Sungai Kelantan dekat Kampung Jelatok, Machang kira-kira pukul 9 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Abdul Aziz Mahmud berkata, kehilangan mangsa disedari setelah polis menemui lori milik mangsa di atas jambatan Kenerak kira-kira pukul 8 pagi semalam.

Beliau berkata, sebelum kejadian, mangsa yang mengalami masalah keluarga dikatakan keluar dari rumahnya di Taman Desa Utama, Tanah Merah untuk ke pasar borong di Wakaf Che Yeh.

"Kebiasaannya mangsa yang memandu bersendirian melalui jalan Pasir Mas tetapi pada hari kejadian dia menggunakan laluan Machang," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Abdul Aziz, sepasukan anggota polis dengan kerjasama Jabatan Bomba dan Penyelamat Tanah Merah kemudian menjalankan operasi mencari dan menyelamat mangsa.

Beliau berkata, mayat mangsa kemudian dihantar ke Hospital Tanah Merah untuk bedah siasat dan telah diserahkan kepada keluarga.

Dalam kejadian kedua, kira-kira pukul 4 petang semalam, Abdul Aziz berkata, seorang remaja, Wan Mohd Faris Wan Kamaruddin, 19, hilang dan dikhuatiri lemas selepas terjatuh dari Jambatan Guillermard, Tanah Merah, setinggi 20 meter.

Beliau berkata, kejadian berlaku ketika mangsa bersama dua rakannya Mohd. Aizat Ramlan, 15 dan Mohd. Shafiz Ahmad, 17, berada di atas jambatan berkenaan dipercayai tergelincir.

"Kita yang menerima maklumat kira-kira pukul 5 petang, kemudian menghubungi pihak bomba untuk menjalankan operasi mencari dan menyelamat tetapi sehingga hari ini, mangsa gagal ditemui," katanya.

Beliau berkata, pihaknya akan meneruskan operasi sehingga mangsa berjaya ditemui dan buat masa ini kita mendapati kerjasama daripada 15 anggota bomba termasuk unit skuba dan polis.


"Kito Anok Kusia"
Anak Kusial, Perantau Kusial, ISVKB,ISPKB & Sri Guillemard

No comments:

 

Free shoutbox @ ShoutMix